فرید

  • خانه 
  • تماس  
  • ورود 

تلنگر-مهدوی

25 آبان 1395 توسط العبد العاصی

#امتحان شدن شیعیان در آخر الزمان


امام صادق(ع)، درباره#شدت#فتنه های#زمان غیبت می فرماید:

« والله لتمحصن؛ و الله لتمیزن؛ و الله لتغربلن؛ حتی لا یبقی منکم الا الاندر»

*به خدا سوگند شما خالص می شوید؛

*به خدا سوگند شما از یکدیگر جدا می شوید؛

*به خدا سوگند شما غربال خواهید شد؛

*تا اینکه از شما شیعیان باقی نمی ماند جز گروه بسیار کم و نادر.

در این میان کسانی نجات خواهند یافت که:

*خود را در زمان#غیبت به# امام زمان-عجل الله تعالی فرجه الشریف نزدیک و نزدیک تر کنند؛

* خود را از رذایل اخلاقی پاک کنند و به صفات حسنه نیکو گردانند(تزکیه نفس کنند).

*# شناخت امام زمان-عجا الله تعالی فرجه الشریف- و دعای فراوان برای فرج ایشان، تنها راه نجات در این دوران پر از فتنه است

 

منبع، بحارالانوار، ج 5، ص 216

 نظر دهید »

امام زمان(عج) و حضرت عباس(ع)

12 آبان 1395 توسط العبد العاصی

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQbpCh1EhyyMpMfWRypM4BpmAY1Cjy7IwqOd2KV1_Ub7PCwO87m

 

من خوشحال می شوم اگر به عمویم توسل کنید


مرحوم آیت الله مرعشی نجفی(رحمه الله) می فرمودند:

یکی از علمای نجف اشرف، که مدتی به قم آمده بود برای من چنین نقل کرد که من مشکلی داشتم، به مسجد جمکران رفتم و درد دل خود را به محضر حضرت بقیة الله حجة بن الحسن العسکری امام زمان(ع) عرضه داشتم و از وی خواستم که نزد خدا شفاعت کند تا مشکلم حل شود.

برای این منظور مکرر به مسجد جمکران رفتم ولی نتیجه ای ندیدم. روزی هنگام نماز دلم شکست و عرض کردم: مولا جان! آیا جایز است که در محضر شما و در منزل شما باشم و به دیگری متوسل شوم؟ شما امام من هستید، آیا زشت نیست با وجود شما، من به غیر شما حتی به علمدار کربلا قمر بنی هاشم(ع) متوسل شوم و او را نزد خدا شفیع قرار دهم؟! از شدت تاثر بین خواب و بیداری قرار گرفته بودم. ناگهان چهره نورانی قطب عالم امکان حضرت حجة بن الحسن العسکری(عج) را زیارت کردم، بدون تامل به حضرتش سلام عرض کردم، حضرت با محبت و بزرگواری جوابم را دادند و فرمودند: نه تنها زشت نیست و ناراحت نمی شوم که به علمدار کربلا متوسل شوی بلکه خوشحال هم می شوم و حتی شما را راهنمایی می کنم که هر گاه خواستی حاجتی را از حضرت ابالفضل بگیری این گونه آن حضرت را صدا بزن:« یا ابا الغوث ادرکنی» یعنی ای آقای فریادرس به دادم برس.

 

مشاهده شده در کتاب امام زمان(عج) و حضرت عباس(ع)،اثر ابوالفضل سبزی،ص 91

 1 نظر

انتظار ظهور یا اعتقاد به ظهور

06 آبان 1395 توسط العبد العاصی



https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTp2h6tC5Q0Z5AH-HCbJLOa8c9ulGbCiLAprbp95qva2sRLI57uiA


انتظار ظهور یا اعتقاد به ظهور


انتظار، تنها به معنای آمادگی برای پذیرش ظهور نیست، بلکه علاوه بر آن، در فکر آن بودن و امیدوار بودن به آن را نیز می طلبد.

ممکن است بسیاری از افراد آمادگی و امکانات برای پذیرایی از میهمان را داشته باشند، ولی از کسی دعوت نکرده و در انتظار آمدن میهمان نباشند. این گونه افراد را تنها به خاطر آمادگی داشتن برای پذیرایی، نمی توان منتظر میهمان دانست؛ زیرا نه در فکر آمدن میهمان هستند و نه از نیامدن آن، ناراحت می شوند.با این بیان، روشن می شود که در خودسازی و پاکسازی شخصی، بدون توجه به مساله انتظار و فرا رسیدن روزگاری که سراسر جهان از وجود ظلم و ستم پاکسازی می شود، کمبود وجود دارد؛ زیرا کسی که این گونه است یکی از وظایف بزرگ خود را که انتظار فرا رسیدن پاکسازی جهانی و حرکت برای آن است، به دست فراموشی سپرده است.

به عبارت دیگر: مرحله خودسازی، اصلاح نفس و پاکسازی در صورتی به تکامل و اوج خود می رسد که انسان در آرزو و انتظار پاکسازی سراسر جهان باشد و تنها به تهذیب نفس خویشتن نیندیشند. پس کسی که برای اصلاح حال خویش تلاش می کند باید در انتظار مصلح جهان باشد.

بنابراین، نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که : میان انتظار ظهور و اعتقاد به آن، تفاوت بسیاری وجود دارد.همه شیعیان بلکه بسیاری از ملت های دیگر جهان اعتقاد به ظهور مصلحی که سرانجام سراسر جهان را پر از عدل و داد کند اعتقاد دارند؛ ولی همه آنانی که اعتقاد به این واقعیت دارند در انتظار تحقق آن نیستند!

کسی منتظر ظهور امام زمان(ارواحنا فداه) می باشد که علاوه بر اعتقاد، امید و انتظار درک آن زمان را داشته باشد و بر اساس انتظار و امید، عمل نماید.

تمام روایاتی که مساله انتظار در آن ها مطرح شده است، دلیل بر لزوم رجاء و امیدواری و امکان وقوع و درک ظهور امام ظهور امام عصر(ارواحنا فداه)می باشند، زیرا اگر انتظار و امید نباشد و انسان مایوس از فرا رسیدن و درک زمان ظهور باشد، چگونه به روایات انتظار که درس امید امید و آرزو را به انسان ها می آموزند، عمل کرده است؟

بنابراین، علاوه بر اعتقاد به مساله ظهور و آمادگی برای درک آن روزگار-بنا به روایاتی که درس انتظار را به ما می آموزند- هر انسانی وظیفه دارد در فکر ظهور بوده و امیدوار به درک آن ، و معتقد به امکان فرا رسیدن عصر ظهور در زمان خود باشد، و برای آن که با عافیت زمان ظهور را درک کند دعا نماید.

                                                                                                                                                                                                                     

مشاهده شده در کتاب صحیفه مهدیه

 1 نظر

امام زمان(عج)

25 مهر 1395 توسط العبد العاصی

 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSytDG55aKIvorzvhuGNoA8g2O7bMuDbZbts4EHtlezDrMKVDIHtg

 

گل نرگس چه شود بوسه به پایت بزنم

تا به کی خسته دل از دور صدایت بزنم

گل نرگس نکند مهر، زمن برداری

داغ دیدار رخت را به دلم بگذاری

                                     

                                              * اللهم عجل لولیک الفرج*

 1 نظر

عبادت یاران حضرت مهدی(عج)

12 خرداد 1395 توسط العبد العاصی


جز خم ابروی دلبر هیچ محرابی ندارم

جز غم هجران رویش من تب و تابی ندارم

گفتم اندر خواب بینم چهره چون آفتابش

حسرت این خواب در دل ماند چون خوابی ندارم

سر نهم بر خاک کویش، جان دهم دریا درویش

سر چه باشد، جان چه باشد چیز نایابی ندارم


آنان پارسایان شبند که تا بامدادان به ذکر و راز و نیاز و بر قیام و قعودند. آتش عشق به معشوق و معرفت به ذات باری تعالی، خواب را از دیدگان آنان ربوده است. مردانی که شب هنگام زمزمه ی تلاوت قرآن و ذکر مناجات شان، همچون صدای زنبوران عسل در هم بپیچد و هیبت الهی، آنان را به قیام وا دارد و بامدادان سوار بر مرکب ها شوند؛ آنان راهبان شبند و شیران روز.

این همه،حاصل ایمان نهفته در قلب آنان است و هر چه درجه ی ایمان آنها بالاتر رود، این گونه اعمال نیز در زندگی شان فزونی خواهد یافت و هیچ مانعی بر سر راه آنان نخواهد ماند. جهاد و کوشش، نه تنها آنها را از عبادت و راز و نیاز به درگاه الهی باز نمی دارد، بلکه سبب می شود تا حلاوت ایمان را بیشتر بچشند و همه ی کارها و رفتارهای خود را جلوه الهی دهند که چه رنگی بهتر از رنگ الهی!

 

مشاهده شده درمجله شمیم یاس،ش148،ص13

 1 نظر

معادله های ریاضی دعای فرج

07 خرداد 1395 توسط العبد العاصی

 

 

 

تعجیل در فرج آقا صلوات




 2 نظر

هنوز منتظریم

06 خرداد 1395 توسط العبد العاصی

 

 

ببخش اگر که قلب من لایق این مهر تو نیست

ببخش اگر که کوچکم بزرگیم حد تو نیست

ییخش که رویم سیه است از اینهمه بار گناه

تقصیر از کار من است که هیچ بدی نزد تو نیست

ییخش که روز و شب من شده گناه و اشتباه

ببخش که چشم تار من لایق دیدار تو نیست

ببخش که دیوانه ام و مست زجام می تو

ببخش که قلب سیه ام لایق عشق تو نیست

ببخش که مشکل منم و مشکل گشا فقط توئی

ببخش که حتی تن من لایق شمشیر تو نیست

نفس کشیدنم شده صدا زدن به نام تو

ببخش که حتی نفسم لایق فریاد تو نیست

بسوز این جان مرا که آتش جانم آرزوست

ببخش ای یار مرا که جان سزاوار تو نیست 

اللهم عجل لولیک الفرج


 1 نظر

چرا امام زمان (عج) غریب است؟

06 خرداد 1395 توسط العبد العاصی

یکی دیگر از اساسی ترین راه های تعمیق باورها و ارتقای انگیزه های معنوی افراد، برای ورود به جریان فعال سازی مساجد شیعه در آخرالزمان، درک درست شرایط کنونی جبهه حق و نیز احساس خطر دشمن در جنگ نرم است.
هر چند در آخر الزمان، حفظ دین، درست مثل قرار گرفتن گلوله آتش در کف دست می باشد و بر اساس آموزه های دینی، مؤمنان در آخرالزمان، به تعداد انگشتان دست می رسند و درست مثل کبریت احمر، کمیاب و نادر خواهند شد، اما این شرایط و این اوصاف، باز هم چیزی از وظیفه ما کم نمی کند و دلیل موجهی برای کم کاری های ما نخواهد بود. 
یادمان باشد که امروز، دشمن در جنگ نرم، به صورت تمام عیار به مصاف ما آمده است و خطر اکنون به صورت واقعا جدی در کمین دین خداست. اکنون دیگر تعداد گروه ها و کانون هایی که با هدف گمراهی جوانان و نوجوانان و انحرافشان از راه راست تشکیل شده اند، غیر قابل شمارش شده است. از یک طرف، فرقه های نوظهور و عرفان های کاذ ب، از سوی دیگر، شیطان پرستی و انحرافات عقیدتی و از دیگر سو، تبلیغ پر حجم مکاتب و ادیان غیر اسلامی و سایر تفکرات الهادی در جای جای کشور عزیزمان ایران، به بالاترین حد ممکن در طول تاریخ رسیده است.
اینک در سرتاسر بلاد اسلام، دشمنان راه خدا، بساطشان را درست مثل بازار مکاره گسترانیده اند و گروه های تبشیری مسیحی در محله های شهرهای بزرگ، کلیسای محلی می سازند تا دسترسی به کلیسا در کشور، مثل دسترسی به مسجد، آسان و ممکن شود.
فساد اخلاقی در شهرها رو به گسترش است، اعتیاد به انواع و اقسام مواد مخدر و روان گردان، سست شدن بنیان خانواده ها، زیاد شدن تعداد پسران دختر نما و دختران پسر نما، افزایش زورگیری ها و حوادث، همه و همه، زنگ خطرهایی جدی برای مدافعان راه حق و حقیقت و انسانهای رسالت مند و مسئول به شمار می آیند.
به گزارش برخی رسانه ها، امروز دیگر در بعضی از شهرک های اقماری شهرهای بزرگ، تعداد آنتن های ماهواره بر روی پشت بام ها حتی بیشتر از تعداد واحدهای مسکونی آن شهرک ها شده است. همچنین برخی از مسئولان امر گزارش می دهند که سن استفاده از لوازم آرایش در کشور، به دختران راهنمایی و سالهای چهارم و پنجم دبستان رسیده است و تاسف بارتر اینکه امروزه دیگر استفاده از لوازم آرایش در بین پسران جوان هم به سرعت رو به افزایش است.
حال بر این اساس، سوال اینجاست که آیا اینها همه که گفتیم، هیچکدام ظهور حجت خدا در روی زمین را به تاخیر نمیندازد؟ آیا این همه زشتی، پلیدی و سیاهی، دل نازنین امام عصر (عج) را به درد نمی آورد؟ آیا نباید در این شرایط، برای تنهایی امام زمانمان ارواحنا فداه خون گریه کنیم؟
راستی شاید شما هم شنیده باشید که می گویند: امام زمان (عج) غریب است؛ همانطور که براساس آموزه های دینی در آخرالزمان گفته می شود که مومنان هم غریبند؛ در این باره امام باقر (ع) در وصف مومن واقعی در روایتی ارزشمند، سه بار فرمود: «المومن غریب» بنابراین در این زمینه سوال اساسی اینجاست که آیا تاکنون از خود پرسیده اید که چرا امام زمان (عج) تعالی فرجه الشریف غریب است؟ در پاسخ به این سوال، اهل دل و کاوشگران معنا، پنج دلیل مختلف را برای غریبی و غربت مهدی فاطمه (س) نقل کرده اند که به ترتیب عبارتند از:
1- از آنجا که ما هنوز قدر ایشان را چنان که شایسته و بایسته است، نشناخته ایم و یادمان رفته که ولی نعمت واقعیمان کیست و ما اکنون بر سر سفره که نشسته ایم و نان و نمک که را میخوریم، امام زمان (عج) غریب است.


2- امام عصر (عج) را به دلیل آنکه از یاد رفته است، غریب می گویند و این بدان معناست که این روزها ذکر قلبی و زبانی ما شیعه نسبت به حضرت (عج) در جامعه کمرنگ شده است.  

  
3- به این دلیل امام غایب را غریب می گویند که ایشان در بین ما، امام فرونهاده شده و وا گذاشته شده اس؛ یعنی امامی است که شیهیانش هم شکر نعمت حضور او را به جا نمی آورد.


4- به مهدی فاطمه (س) غریب می گویند، زیرا از سرزمین و دیار خویش و از نزدیکان و بستگانش دور افتاده است، در حالی که ایشان نیز به زندگی در مدینه و اطراف آن علاقمند است و اهل آن سرزمین و دیار است. 


5- و در نهایت، کم بودن اعوان و انصار ایشلن علت غربت ایشان است، زیرا در لسلن عرب، به کسانی که به اندازه کافی، یار و یاور نداشته باشند غریب می گویند. 

 نظر دهید »

ویژگی های حکومت حضرت مهدی(عج)

02 خرداد 1395 توسط العبد العاصی

5-قدرتمندی قوانین الهی و آسمانی

عاقبت انسان در خواهد یافت که بدون اتصال با وحی،سعادت او امکان پذیر نیست.روایاتی که بر رشد فکری انسان در عصر حکومت جهانی حضرت دلالت دارند،به نوعی بیانگر چنین پذیرش عمومی نسبت به نیاز انسان به وحی و حاکمیت قوانین الهی هستند.امیر بیان ،علی (ع)چنین می فرماید:«یعطف الهوی علی الهدی اذا عطفوا علی الهدی …؛1[ حضرت مهدی (عج)]خواسته ها را تابع هدایت وحی می کند؛آن هنگام که مردم،هدایت را تابع هوس های خویش قرار می دهند.»

6-احیای اسلام

عصر حکومت حضرت مهدی(عج)،عصر حاکمیت توحید و زمینه ساز حاکمیت اسلام است.مفاد آیات شریفه«ان الدین عند الله الاسلام»و«من یبتغ غیر الاسلام دینا فلن یقبل منه» در این عصر است که تحقق علنی خواهند یافت. امام علی(ع)نیز می فرماید:«فیریکم کیف عدل السیره و یحیی میت الکتاب و السنة؛ او روش عادلانه در حکومت حق را به شما می نمایاند و کتاب خدا و سنت پیامبر را که تا آن روز متروک مانده اند؛زنده می کند.»

7-پیشرفت عظیم اقتصاد و عدالت اجتماعی

زمینی که محل زندگی ماست،امکانات بسیاری برای زندگی انسان ها دارد ولی عدم آگاهی به منابع موجود و بالقوه از یک سو و عدم وجود یک نظام صحیح برای تقسیم ثروت زمین از سوی دیگر احساس کمبود از همه جوتنب شده است تا آن جا که در عصر ما همه روزه گروهی از گرسنگی می میرند.امام علی (ع) می فرمایند:«تخرج له الارض افالیذ کبدها و تلقی الیه سلما مقالیدها؛زمین میوه های دل خود(معادن طلا و نقره)را برای او بیرون می ریزد و کلیدهایش را به او می سپارد.»

تکیه بر ظاهر شدن برکات زمین و خارج شدن گنج ها ،نشان می دهد که هم مسئله زراعت به اوج ترقی می رسد و هم تمام منابع زیر زمینی کشف و مورد استفاده قرار می گیرند و در آمد سرانه افراد آن قدر بالا می رود که در هیچ جامعه ای فقیری پیدا نمی شود و همه به سر حد بی نیازی می رسند.

 نظر دهید »

ویژگی های حکومت حضرت مهدی(عج)

01 خرداد 1395 توسط العبد العاصی

آمدن وجودی مقدس و پاک در آخرالزمان و اصلاح جهان بعد از خرابی و فساد،یکی از اعتقادهای همه ادیان ابراهیمی است.هر دینی به نحوی به ویژگی های حکومت مصلح جهانی اشاره نموده است و از آنجا که دین اسلام دینی کامل می باشد پس آن چه از ویژگی های حکومت حضرت مهدی(عج) ارائه می کند قابل اعتماد بوده و انسان را از سردرگمی نجات می دهد و از مطالعه ادیان دیگر مستغنی می سازد.

ما در این مجال به ذکر چند مورد از ویژگی های حکومت حضرت مهدی(عج) اشاره می کنیم.

1-احیای فرهنگ قرآن 

قرآن به عنوان یک کتاب انسان ساز ،دارای فرهنگی والا و پاک است که با رعایت آن،انسان به کمال حقیقی سوق داده می شود. مهجور ماندن قرآن، شکایت پیامبر رحمت را در پی خواهد داشت.فردای قیامت که محکمه عدالت پروردگار تشکیل می شود پیامبر اسلام (ص) از قوم خود شکایت می کند که قرآن را در دنیا به دست فراموشی شپرده اند:«پروردگارا ! قوم این قرآن را که تو آن همه شفارش و تاکید کردی قبول نکردند و به احکام و محتویات آن عمل ننمودند.اکنون تو خود بهتر می دانی که با ایشان چه کنی؟»

2-سازندگی و عمران

وجود عمران و سازندگی در تمام عالم ،از آرزوهای بشر است که این آرزو قبل از ظهور منجی، محقق نخواهد شد و از ویژگی های حکومت حضرت مهدی(عج) خواهد بود.امام باقر(ع) می فرمایند:«فلا یبقی فی الارض خراب الا قد عمر»پس باقی نماند در زمین خرابی مگر این که آبادان شود.»

3-عدالت فراگیر

از شاخصه های دین مبین اسلام ،عدالت می باشد.حتی نسبت به دشمن هم دستور به رعایت عدالت می دهد:«و لا یجرمنکم شنئان قوم علی الا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی؛ البته نباید دشمنی ،گروه شما را بر آن دارد که عدالت نکنید ؛ عدالت کنید که آن به تقوا نزدیک تر است.»

4-امنیت در همه زمینه ها 

امنیت از نیازهای اساسی بشر در همه عصر و زمانه ای است و با پیشرفت علم و دانش نیاز به آن بیش از گذشته احساس می شود.افراد زورگو و مستبد هم چون زالو ، شکم خود را از دست رنج دیگران پر می کنند و انسان ها را چون بردگان خود می دانند و با ابزارهایی،همیشه آنها را در خوغ و ترس قرار می دهند و جلوی قیام آن ها را می گیرند تا هیچ امنیتی را احساس نکنند.قرآن ،تحقق کامل و اتم امنیت را از ویژگی های حکومت حضرت مهدی(عج) می داند:«و لیبدلنهم من بعد خوفهم امنا؛و بیمشان را به ایمنی مبدل گرداند.»

ادامه دارد

مشاهده شده در فصلنامه معارف اسلامی،ص 36

 1 نظر

منتظر حقیقی کیست؟

01 خرداد 1395 توسط العبد العاصی

یهودیان مانند مسیحیان -که به بازگشت عیسی (ع)معتقدند-به ظهور یک منجی می اندیشند و همان گونه که زرتشتیان در انتظار رجعت «بهرام شاه هستند،نصرانیان نیز چشم به راه ظهور پادشاه خود«تئودور»موعود هستند.هندوها نیز به خروج«ویشنو»دل بسته اند و مجوسی ها به زنده بودن «هوشیدر»اعتقاد راسخ دارند و بودایی ها منتظر باز آمدن «بودا» و اسپانیایی ها مترقب بزرگ خود،«رودریک»اند.اقوام مغول هم،رهبر خود«چنگیز»را منجی بزرگ می شمارند.»

اما طبق نص صریح آیات قرآن و روایات اهل بیت(علیهم السلام)مسلمانان،«حضرت مهدی »را منجی و موعود آخرالزمان می دانند.او از نسل پیغمبر خاتم (ص) و فرزند زهرای اطهر(س) است و به اعتقاد همه شیعیان و حتی عده ای از اندیشمندان اهل تسنن،فرزند بلافصل امام حسن عسکری(ع) است که اکنون بنا به مصلحت الهی، در غیبت کبری به سر می برد و در وقتی معلوم، به اذن خداوند،ظهور خواهد کرد.

مشاهده شده در فصلنامه معارف اسلامی،شماره 76،ص 35

 نظر دهید »

آیا گناهان ما مانع ظهور امام زمان (عج)است؟

29 اردیبهشت 1395 توسط العبد العاصی

اگر چه علت و فلسفه حقیقی غیبت امام زمان(عج) بر ما مشخص نیست و در احادیث نیز علت واقعی آن بیان نشده اما بعضی از علل غیبت آن حضرت با استناد به روایات این گونه است:

1-امتحان و آزمایش:

تا نفاق پنهان عده ای آشکار و ایمان حقیقی محبان و شیعیان واقعی امام معلوم شود.امام باقر (ع)در جواب سوال یکی از شیعیانش پیرامون فرج فرمود:«فرج نخواهد رسید تا شما غربال شوید»

2-بیعت نکردن با ستمکاران

3-از جمله نشانه های غیر حتمی ظهور،گسترش فساد و تباهی است :

و نباید این فسادها و تباهی ها را جزو زمینه ها و عوامل ظهور دانست.این تفکر ناشی از عدم شناخت مسئولیت انسانی و دینی و برداشت غلط از موضوع ظهور است.زیرا در احادیثی که وظایف منتظران در آنها مشخص شده،همه جا سخن از تقوا،ورع،عفاف،دوری از گناه و قرب به خداوند است.چنان که امام صادق(ع)فرموده:«هر کس خشنود می شود که از اصحاب قائم باشد،پس بایدمنتظر باشد و به ورع و اخلاق نیکو عمل کند در حالی که منتظر است.اگر چنین شخصی پیش از ظهور بمیرد،اجر او مانند کسی است که زمان ظهور را درک کرده.پس در جهت نیکی ها بکوشید و منتظر باشید.این انتظار گوارا باد بر شما ای گروه رحمت شده».بدیهی است اگر ما به گسترش فساد کمک کنیم. از کسانی خواهیم بود که انقلاب حضرت مهدی(عج) برای در هم کوبیدن و حذف آنها صورت می گیرد و اگر درصدد اصلاح جامعه باشیم.از کسانی خواهیم بود که در زمره اصحاب فداکار آن حضرت خواهیم بود.بنابراین به فرض اینکه با ساکت بودن و به نظاره نشستن یا کمک کردن به توسعه فساد،ظهور حضرت را پیش بیندازیم،وضع خود را قطعا به خطر انداخته ایم.

مشاهده در ماهنامه دین و زندگی،ص 88

 1 نظر
تیر 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

فرید

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع
  • اخلاقی
  • مذهبی
  • بیانات رهبری
  • مهدویت
  • کلام بزرگان
  • سبک زندگی
  • سبک زندگی شهدا
  • روایات
  • شرح زیارت امین الله
  • جلوه های لاهوتی
  • گلشن ابرار
  • خانواده
  • مناجات
  • شهید مطهری
  • امام خمینی
  • اقتصاد مقاومتی
  • ماه مبارک رمضان
  • تبلیغ
  • دعا
  • احکام
  • حجاب
  • امام سجاد(ع)

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس